X
تبليغات

تصویر ثابت

نکات اساسی پیش از یادگیری نرم افزار نویسی اندروید
loading...
YourAds Here YourAds Here

مرجع مطالب طراحی اپلیکیشن

بازدید : 58
چهارشنبه 23 مهر 1399 زمان : 13:22


نکات اساسی پیش از یادگیری نرم افزار نویسی اندروید

اپلیکیشن نویسی اندروید در 5 مرحله
فرض نمائید شما ایده طراحی اپلیکیشن در مشهد یک نرم افزار اندروید فوق العاده در رمز دارید و مهیا آن میباشید که آن را عملی کرده و روانه بازار فرمایید. بی‌شک او‌لین تحرکات شما اخذ و دانلود سندها، نظارت نوشته ها، منافع احتمالی اپلیکیشن و مواقعی از این قبیل میباشد. البته فقط یک اختلال وجود داراست : شما سرنخی برای استارت اپ نویسی اندروید ندارید !
فراگیری و یادگیری کد به خودی خویش نیز به اندازه کافی طاقت فرسا میباشد و سخن از اپلیکیشن نویسی اندروید که به در بین بیاید، قادر است پیچیده خیس هم باشد. شما خیر فقط نیاز به فهم و یادگیری جاوا دارید، بلکه نیاز به نصب اپلیکیشن خاص اندروید و یادگیری کل ویژگیهای منحصر آن، علاوه بر کلیات نرم‌افزار نویسی اندروید و گسترش اپلیکیشن دارید.
در مجموع، ساخت‌و‌ساز یک نرم افزار اندروید مستلزم کیت توسعه و گسترش اپلیکیشن (SDK)، یک گوشه و کنار گسترش مجتمع (IDE) مانند Android Studio یا این که Eclipse، کیت بسط جاوا (JDK) و یک دستگاه مجازی برای تست میباشد. تمامی اینها عمل را صرفا برای فعال‌ساز‌ی نخستین انجام می‌دهد و شما در مرحله نخستین می‌باشید، پیش از آنکه حتی درپی چیزهایی مانند خدمت های Google Play، اندازه کاغذ اکران، سطح های API و ... باشید.
ولی تا اینجا اینها صرفا مشتی از داده ها متراکم درخصوص نرم‌افزار نویسی اندروید میباشد و عدم فهم و شعور آن‌ها قادر است به اندازه کافی برای پشیمان شدن از عمل، حتی پیش از استارت نیز کافی باشد. مقصود از این نوشته‌ی‌علمی، ارائه یک راهنمای قابل به کارگیری و در دسترس برای ساخت یک منظره کلی و کوشش برای تولید طرحی میباشد که در صدر یه خرده دلهره آور به لحاظ میرسد. توضیحات جزئی مورد نیاز و روئت کرد کلی به ما‌نده عمل، برایتان ارائه گردد تا یک پباده سازی برنامه اصلی داشته باشید و بتوانید استارت به تکرار و تست نمائید.

مرحله 1 : دانلود Android Studio

برای نرم افزار نویسی در بیشتر گویش ها، شما نیاز به یک اطراف قابل انعطاف افزاری به اسم IDE یا این که "دور و اطراف مجتمع گسترش" دارید. همه گیرترین IDE برای توسعه و گسترش اندروید Android Studio میباشد، که به صورت بی واسطه از گوگل ارائه شده‌است. شما می‌توانید آن را از این لینک و پیوند اخذ نمائید .

یک IDE چیزی میباشد که به شما UI اساسی را ارائه می‌دهد تا کد را در آن وارد نمائید (طبیعتاً نمی توانید آغاز به تایپ کردن در دفترچه یادداشت و یا این که تایپ در Notepad نمائید). این گوشه و کنار نکاتی را که شما خطا میکنید نشان می‌دهد، پیشنهادات را ارائه میدهد و به شما اذن می‌دهد تا شغل های خویش را به راحتی انجام دهید و تست فرمایید. این فضا همینطور پوشه هایی را که نیاز دارید ساخت‌و‌ساز می نماید، طرح های اساس ای را ارائه میدهد و کلاً منجر صرفه جویی متعددی در طی و عملکرد شماست.

درباره‌ی اندروید استودیو مهم‌ترین خصوصیت این میباشد که به صورت خاص برای اپلیکیشن نویسی و بسط نرم‌افزار نویسی اندروید پباده سازی شده‌است (مغایر دومی مورد دوستداشتنی یعنی Eclipse). این در واقع بدان معنا میباشد که وقتی که شما اپلیکیشن را دانلود می‌کنید، تمامی جزئیات ملزومش را نیز اخذ خواهید کرد، از قبیلAndroid SDK (گروه ابزارهای موردنیاز برای مثال خویش پلت فرم اندروید) وAndroid Virtual Device که مشابه ساز بوده و می‌توانید نرم افزار هایتان را با آن تست فرمایید. هنگام نصب مطمئن گردید که تیک ها را به مراد تایید این که‌این اجزاء مازاد را می‌خواهید، فعال نموده اید. ولی بعداً می‌توانید آن‌ها‌را به طور دستی اضافه نمایید، البته این عمل دردسر بیشتری داراست.
همانگونه که اشاره شد، برخی از آیتم ها هم به مکان Android Studio وجود دارااست. Eclipse یک IDE کهن خیس میباشد که میتواند برای بسط بقیه مورد ها (مانند نرم‌افزار های iOS) گزینه به کارگیری قرار گیرد و در مجموع انعطاف پذیرتر میباشد. این برای استارت فعالیت مبتدی و تازه کار ها، بیشتراز حد خلل به لحاظ می‌رسد و چندان برای جدید امور مانوس وجود ندارد. یکی‌از دیگر از مورد ها Basic4Android میباشد. Basic4Android یک IDE میباشد که به شما اذن می‌دهد کد نرم افزار های اندروید را با لهجه اپ نویسی BASIC بنویسید. این فرمان سبب میشود که کلیه چیز به آسانی و به طرز های دیگری نیز توسعه و گسترش پیدا نماید و بر پیشرفت سریع تمرکز داراست.
مورد های دیگر نیز وجود دارااست، مانند Unity3D و اکثری اپ های مختلف دیگر، که هریک دارنده نقاط قوت و ضعف خاص خویش می باشند که بسته به آنچه که در درحال حاضر طرح ریزی برای ساختن آن می باشید، ممکن میباشد به کارتان بیاید. به هر حالا، به خیال معمولی بودن، ما روی Android Studio متمرکز هستیم؛ چون این طریق مهم برای ساخت و ساز و پباده سازی برنامه های مهم و به طور تقریبً استاندارد، در‌این صنعت میباشد. در صورتی‌که میپندارید که ممکن میباشد روزی تجارتتان را بفروشید، چنانچه می‌خواهید خویش را انعطاف پذیر خیس کرده و در اختیار گرفتن ظریف تری روی آن داشته باشید یا این که در صورتی مایل به تبدیل شدن به یک بسط دهنده ماهر برنامه تلفن همراه می باشید، به‌این ابزار نیاز دارید.
خوب، خلاصه، ما فعلا Android Studio را دانلود و نصب کرده ایم. البته، آن را اجرا نکنید تا قدم دوم را بخوانید ! تا کنون تمامی چیز خوب میباشد، البته دگر چه چیزی بایستی بدانیم؟

مرحله 2 : تهیه و تنظیم Android Studio

تا همین جا که شما Android Studio را نصب نموده اید، اولی قدم بدون شوخی برای تبدیل شدن به شایسته ترین اپ نویس اندروید در اینده را برداشته اید ! اکثری از عموم تنها تا اینجا پیش می‌آیند و پس از یک‌سری ماه که‌این اپلیکیشن را در کامپیوتر خویش نصب می نمایند، هر توشه که آن را در منوی آغاز می‌بینند، حس گناه می نمایند. در غایت آن ها سازه به هر دلیلی آن را حذف کرده و به همین ترتیب کل زمینه متاسفانه به انتها می‌رسد. شما مانند آنان نباشید. در حال حاضر مدت بعضا اقدامات مثبت بیشتر میباشد!
پیش از اینکه آغاز به عمل فرمایید، برای اینکه بتوانید از Android Studio به کار گیری فرمایید، می بایست جاوا را روی دستگاه خویش نصب نمائید. به صورت خاص، شما نیاز به نصب نرم‌افزار گسترش جاوا (JDK) دارید. در واقع جاوا لهجه اپ نویسی ای میباشد که شما برای ساخت و ساز نرم‌افزار های خویش از آن به کار گیری میکنید. لذا می بایست JDK را نصب فرمایید تا اندروید استودیو بتواند کد شما‌را تعبیر و تفسیر و کامپایل نماید (کامپایل کردن در معنای تبدیل کد به چیزی میباشد که برای CPU قابل فهم و شعور میباشد،ریعنی گویش ماشین). شما نرم‌افزار بسط جاوا را می‌توانید از این پیوند اخذ نمایید. تنها کافی میباشد دانلود کرده و راهبرد های نصب را دنبال نمائید.
درحال حاضر شما میتوانید بر روی اندروید استودیو کلیک نمائید تا آن را فعال سازی فرمایید. وقتی که آن گشوده میگردد، با یک منو روبرو میشوید که در آن می‌توانید استارت به عمل کرده و یا این که برخی از آیتم ها را تنظیمات فرمائید. چیز فوق العاده این میباشد که کلیه چیز برای شما درین مرحله مهیا استعمال میباشد، اگرچه ممکن میباشد بخواهید مقداری بیشتر با مدیریتSDK (Configure > SDK Manager) آشنا گردید، چیزی که در آن شما SDK خویش را برای پشتیبانی از ورژن های جدیدتر و همینطور دانلود چیزهایی مانند مثال کدها یا این که پشتیبانی از Google Glass خواهید داشت. البته در حالتی که اندروید استودیو می‌گوید چیزی را از دست خواهید اعطا کرد، در حال حاضر نگران نباشید، به این دلیل که احتمالاً جایی در آینده می بایست برای جستن آن گام بردارید.
بدین ترتیب، زمانی که از Android Studio برای ساخت‌و‌ساز اپلیکیشن های خویش استعمال میکنید، سه چیز اساسی وجود دارااست :
♦خویش اندروید استودیو که یک IDE میباشد و برای شما یک رابط کاربری خوب اپلیکیشن نویسی مهیا می نماید.
♦کدی که در جاوا نوشته اید و لحظاتی قبلی نصب نموده اید.
♦ و SDK که شما از روش کد جاوای خویش و به خواسته انجام شغل های نوع اندروید، به آن دسترسی خواهید داشت.
درصورتی که تمامی اینها برایتان پاره ای پیچیده و طاقت فرسا میباشد، خوب، شما در این‌شیوه مبتدی و تازه کار می‌باشید.

مرحله 3 : آغاز یک پروژه تازه
زمانی که مثال های خویش را نصب نموده اید، میتوانید به او‌لین کاغذ ای که در هنگام اجرای اندروید استودیو مشاهده کردید، بازگردید. درحال حاضر می بایست Start a new Android Studio Project را گزینش نمایید. جایی که در غایت استارت کلیه چیز از آن حادثه می افتد!
نامی را که برای اپ خویش گزینش نموده اید و دامنه کمپانی خویش را وارد فرمایید. این عناصربه طور توام، برای ساخت‌و‌ساز اسم بسته شما با فرمت ذیل به کار گیری می‌گردد :
com.companyname.appname

این بسته، دربردارنده فولدر کامپایل گردیده یا این که APK (‘Android Package File’) خواهد بود که شما در غایت در دکان Google Play آپلود خواهید کرد. منش هایی وجود دارااست که عموم می‌توانند در غایت این را ببینند، بدین ترتیب در‌صورتی‌که شما در حالا طرح ریزی برای تولید چیزی می باشید که در غایت قصد انتشارش را دارید، عملکرد نمایید از به کار گیری از لغات نامناسب و غیررسمی، اجتناب فرمایید.

پایانی فیلدی که می بایست وارد نمائید، دایرکتوری ای میباشد که در آن میخواهید همگی فولدر های مرتبط با نرم افزار خویش را ذخیره فرمائید. ذخیره در DropBox از این جهت که همواره مطمئن می باشید که مدام یک ورژن حامی از کد دارید، بهتر میباشد. مجدد روی Next کلیک نمایید و... .
بعداً بایستی تصمیم بگیرید که نرم افزار شما برای کدام نوع دستگاه در حالا توسعه و گسترش میباشد و در‌این حالت ما با آیتم تلفن و تبلت استارت خوا هیم کرد. مورد های دیگر Tv، Wear و Glass میباشد. ولی خوب میباشد درصورتی که بخواهید در آینده برای یک سری پلتفرم بسط یابید و این یکی‌از شگفتیهای اندروید میباشد، ولی ما موقتیً با چیزی معمولی خیس آغاز می‌کنیم.
گزینش دیگری که می بایست در‌این مرحله انجام دهید، دست‌کم SDK میباشد. این زیر ترین ورژن اندروید میباشد که می بایست از آن به کارگیری نمائید. ولی چرا نباید پایانی ورژن آندروید را در اینجا وارد فرمائید؟ خب، زیرا تعداد پاره ای از اشخاص در هر لحظه، آخری ورژن مو جود اندروید را بر روی دستگاه خویش به طور نصب گردیده دارا هستند. شما مورد نیاز میباشد از موبایل هایی که هنوز ورژن های کهن خیس را اجرا می نمایند پشتیبانی نمائید تا بتوانند بیشترین کاربر ممکن را پیدا نمائید، مخصوصاً در آن سوی مرز.
خوب، پس با این توجیه چرا تنها با آندروید 1.1 فعالیت نمیکنیم؟ چون ولی جداگانه از اینکه دیگر نمی توانید این عمل را انجام دهید و Froyo سابق ترین ورژن ای میباشد که اذن دارید با آن عمل نمائید (2.2)، می‌توانید از نصب خصوصیت های تازه فانتزی در پایانی آپ تو دیت رسانی ها، پرهیز کنید.
شایسته ترین فعالیت در‌این مرحله این میباشد که با آیتم های پیش فرض جلو بروید، پس این نصیب ها را همانطور که می باشند، رها نمایید. در کاغذ بعد از آن، به شما این قابلیت داده می‌گردد تا گزینش نمائید که نرم افزار شما در آستانه، به چه شکل به لحاظ رسد. این گزینه، نگاه و نگرش "ماژول کار" مهم شماست که در اصلً ورقه اساسی نرم افزار شما هست. به برخی از این قالب ها نیز تصور کنید، مانند اینکه آیا میخواهید تیتر اپلیکیشن خویش را در بالای برگه قرار دهید یا این که از UI خویش میخواهید تا مجموع ورقه اکران را لبریز نماید؟ آیا میخواهید از بعضا از موادتشکیل دهنده فراهم و پباده سازی گردیده استعمال فرمائید؟ آیا نرم‌افزار شما عمدتاً از Google Maps استعمال می نماید (چندان به اینجا نروید، مورد ها با سرویس ها Google Play پیچیده خیس می‌شوند) و ... .

در لحاظ داشته باشید که یک نرم‌افزار میتواند فعالیتهای زیادی داشته باشد که مانند صفحه های جدا در یک وبسایت فعالیت می نمایند. از جمله شما ممکن میباشد یک قسمت "پیکربندی" و یک کار "مهم" داشته باشید. براین اساس هر عمل یک نرم‌افزار غیروابسته وجود ندارد، ولی یک برگه جداگانه از نرم‌افزار شماست.
هرچند برای او‌لین نرم افزار، احتمالاً شایسته ترین عمل، ساخت‌و‌ساز چیزی بسیار معمولی میباشد که صرفا یک عمل مهم را نشان دهد. ‘Basic Activity’ را گزینش فرمایید تا چیزها را به معمولی ترین صورت ممکن و تمامی منظوره نگه دارید، این فعلا اپلیکیشن شماست. مجدد روی Next کلیک نمائید تا تعدادی آیتم انتها را نیز طی نمائید.
اینک شما میتوانید برای عمل و طرحتان، اسم تعیین نمائید. در حالتی‌که ‘Basic Activity’ را تعیین نموده اید، آیتم تیتر و اسم «menu_resource» را خواهید داشت. اسم عمل این میباشد که چه‌گونه شما در کد خویش به عمل های خویش مراجعه می‌کنید، بدین ترتیب تعیین آن می بایست منطقی و خلاقانه باشد (که یک سفارش خوب برای نرم افزار نویسی مجموعاَ میباشد و خیر تنها اندروید) مانند \'MainActivity\' .
همین طور، اسم طرح بندی (Layout)، یک پوشه را تبیین می نماید که دربرگیرنده نوع طرح کار میباشد. این یک قطعه جدا از کد میباشد که با کد اساسی کار، تعریف‌و‌تمجید میگردد تا تمجید نماید که عناصری مانند تصاویر و منوها کجا باشند و از چه فونت هایی استعمال شود. این در واقع لهجه جاوا وجود ندارد بلکه تنهاً جهت اطلاع بدانید که XML یا این که Extensible Markup Language میباشد.
برای هر هر که دارنده دور نما در توسعه و گسترش اینترنت میباشد، می بایست خاطرنشان کرد کهXML مانند HTML یا این که CSS در صفحه های اینترنت کار می نماید. درضمن، کد جاوا برای این کار چیزی میباشد مانند اینکه در اینترنت زمانی روی موادتشکیل دهنده روی برگه کلیک گردد، چه اتفاقی بیفتد و ... . خوب میباشد که اسم پیش فرض را در اینجا از \'activity_main\' تغییر و تحول ندهید. در غایت، یک اسم برای منو و تیتر را گزینش نمائید. برای تیتر چیزی خوب تعیین فرمایید، چون یوزرها شما در بعضا مواقع می‌توانند این را ببینند. روی Next کلیک نمائید ... و درحال حاضر شما میتوانید اپلیکیشن خویش را ملاحظه کنید !
اپلیکیشن خالی، بی نتیجه و ... و همگی چیز صرفا در توان استارت ! حالا میبینید که چرا عموم دست می‌کشند؟ ولی ما حقیقتاً می‌توانیم آن احساس را با مرحله های بسیار مهم ذیل تغییر‌و تحول دهیم :
♦دانلود و نصب اندروید استودیو، مطمئن گردید که مشتمل بر SDK نیز می باشد
♦جاوا SDK را نصب فرمایید
♦یک پروژه تازه و جزئیات اصلی آن را گزینش نمایید
به این ترتیب حقیقتاً بد وجود ندارد ... و به حافظه داشته باشید: وقتی که تمامی اینها را یک توشه انجام داده اید، می‌توانید آن را برای مدام فراموش نمائید و تمرکز خویش را بر چیزهای مشغول کننده تری مانند ساخت اپ ها بگذارید. پس، مرحله آن گاه مرحله مهمی میباشد.

مرحله چهارم : ساخت و ساز یک چیز حقیقی وواقعی

وقتی که اپ شما گشوده میشود، شما بایستی یک درخت دایرکتوری در سوی چپ با کل پوشه ها و فایل های متفاوت که نرم افزار شما‌را تشکیل میدهند و یک تصویر از یک موبایل با اکران "Hello World!" در راس آن، ملاحظه کنید.
(یک اپلیکیشن اساس ای که "Hello World" را اکران میدهد به عبارتی چیزی میباشد که در اکثری از برنامه نویس ها تازه که برای اولی توشه یک گویش نو را خاطر می‌گیرند، عرف شده‌است. Android Studio پیشدستی کرده و خودش این فعالیت را برای شما انجام میدهد).
شما ممکن میباشد متوجه گردید که تب گشوده در بالای کاغذ، activity_main.xml میباشد، این به عبارتی چیزی میباشد که یک موبایل عظیم در برگه اکران خویش، نشان میدهد. شما احتمالاً به خاطر دارید که activity_main.xml کد XML میباشد که راهبرد های طرح بندی برای کار مهم شمارا تعریف و تمجید می نماید.

در صورتی هنگام استارت پروژه خویش، ‘Basic Activity’ را گزینش کردید، یک پوشه XML دیگر نیز به اسم \'content_main.xml\' خواهید روءیت کرد. در اکثر مورد ها، این دو عمل مشابهی دارا‌هستند، البته acitvity_main.xml دربردارنده طرح نخستین ای میباشد که Android Studio برای شما در هنگام تعیین ‘Basic Activity’ تولید نموده است. چیزهایی که می‌خواهید بازنویسی فرمائید در content_main.xml میباشد، براین اساس آن را گشوده فرمایید و در امر آن نگران نباشید.
در‌حالتی که این چیزی وجود ندارد که برای آغاز بایستی گشوده فرمایید، از دایرکتوری سمت چپ برای مفتوح کردن آن با گزینش : app > res > content_main.xml به کارگیری فرمایید.
طرح (Layout)
اندروید استودیو در اینجا خویش کدXML را نشان نمی دهد، بلکه تحت عنوان یک اکران از طرح، بر روی شیت اکران ظواهر می گردد. این یک ویرایشگر ویژوال و مقداری مشابه Dreamweaver برای طراحی وب سایت میباشد و معاش ما برنامه نویس ها را پاره ای معمولی خیس می نماید !!
شما همینطور یک دسته از مورد هایی به اسم " widgets" تحت سمت چپ دارید که میتوانید به نرم‌افزار خویش اضافه نمایید. اینها چیزهای اصلی اپلیکیشن شماست؛ از جمله، در صورتیکه شما میخواهید یک دکمه OK را به «کار» خویش اعمال فرمایید، می‌توانید به آسانی آن را روی شیت اکران بکشید و هر جا که دوست دارید، قرار دهید. برای مثالً میتوانید دکمه "OK" را صحیح پایین "Hello World" رها فرمایید.
چیز دیگری که پیدا می‌کنید این میباشد که می‌توانید بر روی هر مورد از این عنصرها کلیک فرمائید تا متن و شناسه (ID) را تغییر‌و تحول دهید. خواسته از شناسه این میباشد که چه گونه در کد جاوا به هرمورد از موادسازنده اشاره می‌کنید (که "View" اسم داراست)، در حالی که متن، ولی، به عبارتی چیزی میباشد که شما به مخاطب اکران می دهید.
می‌خواهید عبارت Hello World را حذف نمائید و متن روی دکمه را به Helloتبدیل نمایید؟ به همین ترتیب، می بایست\'id\' دکمه را به به عنوان مثالً \'button1\' تغییر و تحول دهید.
در حال حاضر می‌توانید یک اپ کوچک بنویسید ... همینطور اعتنا داشته باشید که زمانی که یک view را تعیین می‌کنید، مورد هایی در ذیل سمت راست برای تغییر‌و تحول رنگ و اندازه متن و غیره اخذ میکنید. در‌صورتی‌که میخواهید قیافه دکمه را تغییر و تحول دهید، با این متغیرها بازی فرمائید.
حال MainActivity.java را گشوده فرمائید. تب در بالای کاغذ جای‌دارد و در صورتی وجود ندارد، آن را در مسیر تحت پیدا فرمایید : App > Java.
این کد میباشد که کردار نرم افزار شما‌را تمجید می نماید. درین مرحله یک کد زود گذر بنویسید :

این صحیح تحت یک براکت بسته { و دقیقاً پیش از لغت ها “@Override, Public Boolean” ظواهر می‌شود. یعنی می بایست این سیرتکامل باشد :

تمامی اینها چه معنایی می‌دهد؟ خوب، در اصلً، هر چیزی که بعداز "void buttonOnClick" ظواهر می‌گردد، هنگامی انجام میشود که کسی روی دکمه کلیک نماید. آن‌گاه دکمه را با کد “Button button1 = (Button) v;” پیدا کرده و متن را تغییر تحول می‌دهیم.
اما روش های دیگری نیز وجود دارااست که می‌توانید به به عبارتی غرض دست یابید، ولی این طریق، عمل را خوب و معمولی انجام میدهد و در فیض سهل و آسان میباشد.
در بالای ورقه واژه "import ..." مشاهده می شود. روی آن کلیک نمایید تا بدون نقص گشوده خواهد شد و مطمئن گردید که در جایی خط "import android.widget.Button" وجود دارااست. این بایستی وقتی که شما آخری بیت را تایپ کردید، خودش ظواهر گردد (Android Studio هوشمند میباشد)، ولی در صورتی‌که نبود، می‌توانید آن را خودتان اضافه نمایید.

اعتنا نمایید که هنگامی خطوط به انتها میرسد، ";" را درج فرمایید. این در قالب بندی نخستین جاوا تمجید شده‌است و در صورتیکه شما آن را فراموش فرمایید، یک پیغام غلط ظواهر می گردد.
اکنون به content_main.xml خویش بازگردید و روی دکمه کلیک فرمایید. در کناره سمت راست، جایی که پارامترهای خویش را برای دکمه میبینید، می بایست بتوانید آیتم ای با اسم پیدا فرمائید. بر روی این کلیک کرده و بعد خط « » را از منوی کشویی، گزینش نمایید.در عوض آنچه که انجام می دهید، به اندروید استودیو تفهیم شده‌است که میخواهید این بخش کد را با دکمه ای که ساخت‌و‌ساز نموده اید، دارای ربط سازید (چون در آینده به تعداد متعددی دکمه اضافه خواهید کرد).

در حال حاضر کلیه چیزی که می بایست صورت بپذیرد این میباشد که طرحی که نوشته اید، اجرا خواهد شد. دربالا بر روی "run" بروید و بعد "run app" را از منوی کشویی گزینش فرمایید. شما می بایست AVD خویش (دستگاه اندرویدی مجازی) را نصب کرده باشید، البته درصورتی که نباشد، می‌توانید از مسیر ذیل بروید :
tools > Android > AVD Manager > + Create Virtual Device
فراموش نکنید که همینطور بایستی یک ورژن اندروید را بر روی دستگاه نصب نمائید

روند را دنبال نمایید تا مشابه ساز، نرم افزار شمارا اجرا نماید. بردبار باشید، بعضی وقتها ممکن میباشد بارگیری ارتفاع بکشد. در صورتی‌که آن هیچگاه لود نشود، می‌توانید اپ را به مراد ساخت‌و‌ساز یک APK در حیث بگیرید. این را روی دستگاه اندرویدی خویش کشیده و آن را نصب و اجرا فرمائید.
وقتی که در غایت بالا آمده و اجرا می‌شود، می‌توانید با این نرم‌افزار جذاب، مشغول گردید. آنچه شما بایستی پیدا نمایید این میباشد که زمانی روی دکمه کلیک می‌کنید، چه اتفاقی می افتد؟ آیا متن «Hello» ظواهر میشود؟
در شرایطی‌که این رخداد نمی افتد ... چیزی خطا شده‌است. متن قرمز رنگ کد خویش را چشم و موشواره را روی آن بگذارید تا پیشنهاداتی از Android Studio اخذ فرمائید.

مرحله 5 : چه‌طور در بسط نرم افزار بهتر گردید

اکنون اپ ما بسیار بی آلایش ایجاد شده است. استدلال آغاز با این اپ، این میباشد که شما اساس نرم افزار نویسی را بیاموزید. شما یک کنش و یک برخورد را احساس می‌کنید، فشردن بر روی یک دکمه و اتفاقی که در ادامه آن می افتد. بعضا از متغیرها و ریاضی ها را دخیل نمایید، بعضا از تصاویر خوشگل و یک تابع اثر گذار را اضافه نمائید و این به اندازه کافی برای ساخت و ساز یک اپلیکیشن بسیار مهم، کافی میباشد.
قدم‌بعدی چه می باشد؟ خیلی چیزهای بیشتری برای یادگیری وجود دارااست : ما به Android Manifest هنوز نگاهی نکرده ایم، ما در خصوص keyign private سخن نکرده ایم (و یااینکه چقدر درگیر کننده خواهد بود، درصورتی که آن را از دست بدهید)، حتی اپلیکیشن lifecycle اندروید را مطالعه نکرده ایم. مسائل مرتبط با پشتیبانی از اندازه های متعدد برگه اکران وجود داراست و ... .
متاسفانه، یک کتاب ما یحتاج میباشد تا مجموع اپلیکیشن نویسی اندروید را به شما بیاموزد. اما این یک طریق خوب برای آغاز میباشد : یک کتاب بخرید !
ولی مهمتر این میباشد که تنها بازی نمایید و چیزها را آزمون فرمایید. به تاءمل طرحی برای تغییر و تحول عالم نباشید، در قبال، تمرکز بر روی ساختن چیزی بی آلایش و صریح داشته باشید. کوشش نمائید متن طرح را تغییر تحول دهید و کوشش نمائید با افزودن دکمه های بیشتر و ضوابط بیشتر، نرم افزار مفیدتری ارائه نمایید.
در غایت، شما ممکن میباشد به مواقعی بر بخورید که نمیتوانید آن را خودتان بفهمید. به عنوان مثالً شاید شما بخواهید برای وقتی که کسی روی دکمه شما کلیک نماید، یک صدا پخش فرمایید. این جایی میباشد که یادگیری حقیقی و واقعی شروع میشود. اینک کلیه چیزهایی که می بایست انجام دهید این میباشد که در گوگل کاوش نمایید: "روش پخش صدا در Android ".
شما یک دسته از جواب های پیچیده را پیدا خواهید کرد، ولی در غایت کسی پیدا میگردد که پاسخی بی آلایش را برای شما ذکر نماید. بعد آنچه شما انجام می دهید این میباشد که کد را اسکن می‌کنید و آن را در اپلیکیشن خویش قرار می دهید و چند تغییر و تحول دیگر را انجام می دهید.
به همین ترتیب، بعضی از مثال های کد جان دار را از روش اندروید استودیو آزمون نمایید. مشاهده کنید که چه‌گونه عمل می نمایند، تلاش نمایید چیزها را عوض نمایید و صرفا نتیجه ها را تجربه فرمایید. اشتباهاتی پیش می‌آید و پیام های نادرست ظواهر می‌شوند، البته در اکثر موردها، در‌صورتی‌که شما صرفا راهبرد ها و راهنماییها را دنبال فرمایید، رسیدگی و برطرف کردن آنان به اندازه کافی سهل و آسان میباشد. این خط مش، تماماً پروسه یادگیری نرم افزار ها را تسهیل می نماید. اکثری از این شیوه به نوعی از مهندسی معکوس، تعبیر و تفسیر می نمایند.
برای آغاز، بعد صرفا یک مثال کد را که در حدود چیزی میباشد که می سازید پیدا فرمائید و آن را تغییر‌و تحول دهید. هیچکس کار کشته به توضیح دادن کلیه قضیه به شما وجود ندارد و در صورتیکه همگی چیز را برای یادگیری و فراگیری بی واسطه بگذارید، هیچ زمان به جایی نخواهید رسید ! بدین ترتیب، خویش را با مساله سرگرم کرده و وارد گود گردید. نخست پیچیده و ناامید کننده میباشد ولی در غایت بسیار گران بها خواهد بود، قیمت و پاداشی بالاتر از کوشش اول شما !



نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 56
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 10
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 7
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 52
  • بازدید ماه : 462
  • بازدید سال : 1269
  • بازدید کلی : 5736
  • کدهای اختصاصی